13 Mart 2010

Futbolla Özdeşleşmiş Şarkılar #3 - La Rumba De Barcelona

Futbolla Özdeşleşmiş Şarkılar diye güzelim bir konsept yaratıp hiç yazmamak üzüyordu beni. O an bu şarkı çaldı bir yerlerde. Şu tepkiyi verdim: "AHA!"

Manu Chao, nedense Türk insanı tarafından çok sevilen bir sanatçı. Türk insanı latin havasını mı seviyor, oynak mı, bu adam Galatasaray forması giydiği için mi böyle hissediyor bilemiyorum ama seviyor işte. Ama "çok seviyorum" diyen o Türk insanına bir sorsak bir-iki şarkısı dışında bir şey sayamaz. Burası beni ilgilendirmiyor aslında. Beni ilgilendiren, o Türk insanına bu soruyu sorunca sayacağı şarkılardan birinin kesinlikle La Rumba De Barcelona olacağı. Evet, bu yazımızda La Rumba De Barcelona'yı ele alacağız.

Öncelikle şarkıyı dinleyelim. Orjinal kaydı çokça dinlemişsinizdir büyük ihtimal, o yüzden ben Manu Chao'nun canlı bir performansını paylaşacağım.



La Rumba De Barcelona, Doğuş Grubu kanallarının La Liga tanıtımlarında kullandığı şarkı oldu bu ülkede. Ve sonunda ne oldu? Bu şarkıyı duyan herkesin aklına La Liga geldi, Barcelona geldi, futbol geldi. Hala da geliyor. La Rumba De Barcelona, Türkiye'de futbolla inanılmaz özdeşleşmiş bir şarkıdır. Bunu böyle bilelim. Ben bu şarkıyı ne zaman duysam, aklıma Dünya Kupası zamanlarındaki o cıvıl cıvıl hava geliyor. Bunda Dünya Kupası için bestelenen şarkıların genelde Latin havasında olmasının da etkisi vardır büyük ihtimal. Ama bence en büyük etki, en başta da dediğim gibi bu şarkının La Liga tanıtımlarında kullanılması. Görüntüde Ronaldinho çalım atarken, Raul 90'a çakarken bu şarkıyı kullanırsan, tabi futbolla özdeşleştiririz biz bu şarkıyı. Hem zaten şarkının içinde de "Barcelona" kelimesi geçiyor. Barcelona yahu, Türk insanının en sevdiği yabancı futbol takımı. Otomatikman futbol şarkısı oluyor zaten bu şarkı. Takımımın stadında çalmasını çok isterim. Hatta taraftarımın bu melodiyle bir tezahürat yaratması tadından yenmez. Varsa cahilliğimdendir, yoksa görmemişliğimden.

Acaba diğer ülkelerde de bu şarkıya böyle bir anlam yüklenmiş midir?

Sözlerini de yazalım şekil olsun:

rambla para aqui rambla para allá
esa es la rumba de barcelona
rambla para aqui rambla para allá
esa es la rumba de barcelona

le merce mademoiselle até ponte de avignon**
le merce o bixo bahia, le merce escudellers

rambla para aqui rambla para allá
esa es la rumba de barcelona
rambla para aqui rambla para allá
esa es la rumba de barcelona

le merce bibi malena, le merce perro chaval
le merce la policia, le merce abdu lila*

rambla para aqui rambla para allá
esa es la rumba de barcelona
rambla para aqui rambla para allá
esa es la rumba de barcelona

Manu Chao demişken...

Not: Foto Sortida Del Sol'den alınmıştır.

10 Mart 2010

Galatasaray - Ankaragücü Maçını Bedava İzleme Şansı


Bu yazıyı 10 arkadaşına gönder..

Şaka şaka. Bir diğer güzel blog, kardeş blog SARI KIRMIZI ŞEYLER, GSBilyoner sponsorluğunda Galatasaray - Ankaragücü maçına bilet veriyor. Soru da öyle kolay ki. Merak ediyorsan;

BURADAN ALALIM!


Bu arada sen yine de 10 arkadaşına gönder ya.

Not: Fotodaki abla maçta olacakmış. Sen anladın onu...

Bağyan Taraftar #20 - Cimbooom Helölölölö

Annem. 2007 - 2008 şampiyonluğu akşamı.

08 Mart 2010

Futbol Bloglarına Soru: Günün Maçlarını Nasıl Takip Ediyorsunuz?

Çoğu blogda Haftasonu Futbol, Futbol Ekranı vb. başlıklar görüyorum. Günün veya haftasonunun maçlarını listeliyorlar.

Ofansif.com günün maçlarını listeleyen bir widget yapmış efenim. Blogunuza ekleyince bakınız şu alttaki şey çıkıyor:


Hemen şuradan linkten indirebiliyorsunuz:

Sonra ben görmedim, ben bilmiyorum demeyin diye reklamını yapıyorum. Hemen koydum sağ tarafa ben de. Mis :)

Forma Arkası #20 - Homogene Ball Kultur


Almanya'da Come Together Cup isimli bir turnuva var. Kendilerini a kind of a role-model for an open-minded event bir turnuva olarak gören organizasyonun amacı, yanlış anlamıyorsam toplumun azınlıkta kalmış kitlelerini (sağırlar, işsizler, göçmenler, eski uyuşturucu bağımlıları vb.) ve polis, medya, belediye gibi kurumları futbola çekmek, futbol takımı oluşturmalarını sağlayıp turnuvalarına katılmalarını sağlamak.

2007 yılında yapılan Come Together Cup organizasyonunda seçilen konu ise eşcinsel ve lezbiyenlerin futbola entegre olması ve diğer insanların onlarla spor yolu sayesinde daha sağlıklı bir iletişim kurmasıymış.

Fotoğrafta, bu turnuvada oynayan "Homogene Ball Kultur" isimli bir takımın forma arkasını görüyoruz. Hangi taraftır, nedir tam anlayamadım. Homojen ama, onu biliyorum :)

Güzel bir turnuvaymış bence. Bizim de böyle şeylere ihtiyacımız var yahu.

Fotoğraf şuradan alındı.

07 Mart 2010

Galatasaray'a Yeni Transfer!


Hani bazı oyuncular vardır, aslında kadrodadır ama öyle bir performans gösterir ki yeri geldiğinde, 'yeni transfer' diye lanse edilir. İşte GSBilyoner de öyle bence.

Daha önceki sistemde sorun yaşayan Galatasaray taraftarının dertlerine derman olmuş yeni yapılan bu site. Her şeyden önce başka bir siteye bağlı kalmadan üye olabiliyoruz :) En büyük artı bu olur diyordum. Yanılmışım. Bazı özellikleri var ki en iyiyim diyen spor portallarına taş çıkartır. Canlı sonuçlar, uzman görüşleri, takım kadroları, sakat-cezalı bilgileri. Var da var. İnternetten bahis oynamayı seven bir Galatasaray taraftarlarının uğrak yeri olacak kapasitede. Yapanın, düşünenin ellerine sağlık diyorum.


Galatasaray'ın dijital dünyadaki bu atağı nedir yahu? Korkulur :)

Bağyan Taraftar #19 - Tribün Teyzesi


Şu anda oynanan Fenerbahçe - Antalyaspor maçından. Evet, o kadar aştım oynanan maçtan foto paylaşıyorum!

Bu çift için misafirliğe gitmişler diyeceğim ama formalar olayı bozuyor. Ciddi ciddi biletlerini almışlar, maç günü formalarını giymiş ve stada gitmişler. Vay ulan! :)

turbo6kv'ye teşekkürler.

Kudurmuş Değil, Alışmış Diyarbakırspor

Bu bir korner atışı

Dün oynana(maya)n Diyarbakırspor - Bursaspor maçındaki olayların bende uyandırdığı tek tepki şu: Çok normal.

Sana bana değil, orda bulunana normal. O coğrafyayı yaşayana normal.

Alın size kanıt.

Diyarbakırspor başkanı Çetin Sümer'in maçtan sonra yaptığı açıklamalar:

"Bursasporlu futbolcular zaten organize olmuşlardı. Maçı oynamamak için seyirciyi tahrik edip, maçın tatil olmasını istiyorlardı. Ben ve yöneticilerim futbolculara atılan cisimlerin önüne geçerek kalkan olmaya çalıştık. Bu olayları tasvip etmiyoruz. Tribünden atılan yabancı cisimlerin bizim oyuncularımıza da gelmesi ve yardımcı hakemin sırtına gelmesine rağmen kendini yere atarak başını tutması düşündürücüdür. Herkes bahane arıyordu. Görüntüler yayıncı kuruluşta mevcuttur. Bizler elimizden gelen tüm çabayı sarf ettik. Ancak sahaya atılan yabancı maddelerin sorumlusu Diyarbakırspor yönetimi değil, güvenlik görevlileridir"

Diyarbakırspor teknik direktörü Güvenç Kurtar'ın maçtan sonra yaptığı açıklamalar:

"Hakemin başına cisim gelmesi talihsizlikti. Seyircimiz tam da durulacak gibiydi, erteleme kararı bu kadar erken alınmamalıydı."

Görüntüleri izlemek isteyenler için:



Şimdi biraz seviye düşecek ama, ulan hakemin başına gelmesi şanssızlık ne demek? Bursaspor'lu oyuncu hedeflenmişti o taşlar atılırken. FARKINDA MISIN O DA İNSAN! Sen de bir Süper Lig takımının teknik direktörüsün. Nasıl bunu söylersin? Ya bir Süper Lig kulübünün başkanı ne diyor? Taş aslında hakemin sırtına gelmiş ama o kafasını tutmuş kaçmış. Görüntülerden gördüğüm şu, yan hakem üstüne taş yağarken Bursasporlu oyuncuya o korneri attırmaya çalışıyor. Daha ne yapsın? Diyarbakırspor başkanına soralım, o çağrılan futbolcu kendisi olsa o korneri atmaya gider mi? Ben kesinlikle gitmem. Zorunda mıyım? Değilim. Orda kimseye taş gelmesine gerek olmadan maç durmalıydı zaten.

Ben Diyarbakırspor'un bu ligde olmasını sonuna kadar destekleyenlerdenim. Ama dünkü olayları yaşayıp "ertelenmeyebilirdi" , "hakemin başına yanlışlıkla taş geldi" gibi bir düşünce, anca bunları her gün yaşayan biri olsam aklımdan geçerdi. Bunları her gün yaşayanlar da bu açıklamaları yaptı.

Budur.

Ofansif'teki yorumlar için:
http://www.ofansif.com/basin-yayin/spor-haberleri/kudurmus-degil-alismis-diyarbakirspor/37080.aspx

02 Mart 2010

Golden Sonrası #12 - ?


Acaba maçtan sonra Keita fotoğrafçının yanına gidip "Çektin mi?" diye sormuş mudur?


Bu nası şey lan??!
 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.