Ana içeriğe atla

Futbolla Özdeşleşmiş Şarkılar #1 - Fearless

sourberry isminde Ekşi Sözlük yazarlarının yarattığı ve internetten yayın yapan bir radyo şeysi var. Bilmiyorsanız çok ayıp, hemen dinlemeye başlayın, programları inceleyin bakayım!

http://www.sourberry.org

Benim dinlediğim, dinlemesem bile DJ'lerinin özverili çalışmaları sayesinde ne olup ne bittiğini takip ettiğim birkaç program var sourberry'de. Onlardan biri de betty puf puf'un can verdiği Gökyüzünde Karpuz Kesen Kırgızlar. Sevgili diceyimiz bazı bazı konseptler oluşturuyor haftalık programı için ve programdan birkaç gün önce birkaç mecradan bunu duyurup, bu konuda bilgisi olanlardan katılım bekliyor.

Lafı çok uzattım reklam oldu yeminlen :) Olay şu. Geçen haftaki programının konusu "futbolla özdeşleşmiş şarkılar" idi. Çok hoşuma gitti konu, hemen not aldım kenara. Bu tam konsept canavarı baklavasına'ya göre bir konuydu! Velhasıl, dışarıda olduğum için programı dinleyemedim. Nasıl şeyler çaldı bilmiyorum. O yüzden bugünden itibaren kendi listemizi kendimiz yaratacağız.

Oh. Ne uzun oldu konuya giriş. İlk futbolla özdeşik şarkımızı vermeye geldi sıra. Aslında tam da öyle denemez bu şarkı için belki. Ne stadlarda çalınmıştır ne tv kanallarında bir takım için, bir lig için kullanılmıştır. Ama ben bu şarkıyı Liverpool taraftarıyla, You'll Never Walk Alone tezahüratıyla hatırlıyorum hep, başka bir yazımda da bahsetmiştim bu şarkıdan aslında. Bir şarkıyı futbolla ilgili güzel bir detayla hatırlıyorsam, o şarkı futbolla özdeşleşmiştir yahu dedim ve ilk şarkımın Pink Floyd'un Fearless şarkısı olmasına o an karar verdim.





Play tuşuna basıverin ve yazıları okumaya devam edin lütfen :)

Şarkıyı dikkatle dinlerseniz sözlerinin futbolla zerre kadar alakası olmadığını anlayacaksınız. Eee nedir bu şarkının olayı dediğinizi duyar gibiyim. Efenim, şarkının en başlarında ve özellikle sonunda çok tanıdık, müthiş bir şey duyacaksınız. Ne olduğundan az önce de bahsetmiştim. Liverpool'un You'll Never Walk Alone marşı. Özellikle en sonda bariz bir şekilde şarkının melodileriyle birlikte harmanlanıyor marş ve tek başına sesini yükseltmeye başlıyor. Sonuna kadar dinlemezseniz çok pişman olursunuz aman diyeyim. Haydi bakalım!

Bu arada şarkı sırf bu yüzden güzel değildir. Tek başına babalar gibidir maşallah. Buyrunuz sözleri ve Ekşi Sözlük'ten bir arkadaşın çevirisi;

you say the hill's too steep to climb
just climb it
you say you'd like to see me try
climbing
you pick the place and i'll choose the time
and i'll climb
the hill in my own way
just wait a while for the right day
and as i rise above the tree lines and the clouds
i look down
hear the sound of the things you said today

fearlessly, the idiot faced the crowd
smiling
merciless, the magistrate turns 'round
frowning
and who's the fool who wears the crown?
and go down in your own way
and every day is the right day
and as you rise above the fear-lines in his brow
you look down
hear the sound of the faces in the crowd

-------

tepenin tirmanilamayacak kadar dik oldugunu soyluyorsun, tirmanirken
beni denerken gormek istedigini soyluyorsun, tirmanirken
yeri sen sapta, zamanini ben belirleyecegim
ve tirmanacagim tepeye kendi yontemlerimle
yalnizca bir sure bekle dogru gunun gelmesini
ve ben yukselirken agac cizgisinin ve bulutlarin ustune
a$agiya bakacagim duyunca sesini
senin bugunku sozlerinin
korkusuzca kalabaliga bakti budala, gulumseyerek
zalim sulh hakimi arkasini donuyor, ka$larini catarak
ve kim o taci takan ahmak
ku$kusuz kendi yontemlerinle
ve her gun dogru olan gundur
sen yukselirken onun altindaki korku cizgilerinin ustune
a$agiya bakacaksin duyunca sesini kalabaliktaki yuzlerin

Bir sonraki Futbolla Özdeşleşik Şarkımızda görüşmek dileğiylen.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İddia Ediyorum Galatasaray - Atletico Madrid Maçına Bilet Kazanacak Taraftar Bulabilirim!

Merhaba sevgili okuyucu, GSBilyoner 'in yardımıyla Galatasaray - Atletico Madrid maçına bilet veriyorum. Düşün yani ben almıyorum, size veriyorum. Ühühü. Galatasaray taraftarının üye olarak takımına büyük katkı sağladığı GSBilyoner sistemine üye olurken herhangi bir ekstra ücret ödemediğinizi hatırlatalım. Sen üye oluyorsun sadece, takım gidip Keita'yı Baros'u alabiliyor. Böyle bir iş modeli :) Sorumuzu sormadan önce nasıl üye olunduğunu anlatalım! : Öncelikle şuraya giriyorsunuz ve üye oluyorsunuz. Üye olurken kişisel bilgilerinizde tuttuğunuz takımı GALATASARAY olarak belirliyorsunuz. Bu kadar. Aşağıdaki soruya cevap verirken, doğru cevapla birlikte GSBilyoner üye numaranızı da yorum olarak yazmanızı isteyeceğim. Soruya doğru cevabı veren 30. ve 50. kişi Agüero ve Forlan'ı stadda izleyecek. Eğer yorum sayısı 100'ü bulursa bence 3. bilet de 100. kişiye verilebilir :) O yüzden yorum yapmayı ihmal etmeyin, kazanma şansınızı tepmeyin! GELELİM OLDUKÇA KOLAY OLAN SO

Hasselbaink Samsun Dostlar Kıraathanesinde!

Nezih Türk spor basınımız öğretti bana böyle başlık atmayı :) Fotoğraftaki siyahi arkadaşımız, Atletico Madrid ile İspanya'da gol kralı olmuş, Chelsea'de oynamış, Hollanda milli takımında görev almış dünyanın en güzel isimli oyuncularından Jimmy Floyd Hasselbaink. Fotoğraftaki bıyıklı arkadaşımız, büyük ihtimalle tüm dünyadan tuttuğu siyahi oyuncuları Türk kulüplerine kakalayan, "hızlı bu zenci işte tazı gibi koşuyor" deyip kulüp başkanlarına gol makinesi diye çamaşır makinesi satan bir menajer. Fakat bu sefer makineyi doğru tutturmuş, ama bunun farkına ne o ne de Samsunspor varmış. Koskoca JFH, sen Samsun'a gel, böyle kahvelerde otur çay iç, sonra beğenilme git. Bu Samsunspor aynısını Sami Hyypia'ya da yaptı diyorlardı. Doğrudur. Şunu da herkes hatırlıyordur: JFH: Baba naber? Alpay Özalan: ... ??!

Forma Arkası #23 - Vennegoor of Hesselink

  Sığmıyor. Kısaltsaydınız bari! Vennegoor of Hesselink nedir abicim.