21 Haziran 2009

Türk Futbol Markaları Konumlandırma Tablosu

Bu daha çok pazarlamayla alakalı bir konu, ama pazarlanan 4 büyükler olduğu için bunu futbol severlerle paylaşmamak olmazdı. Güven Borça, 4 büyüklerin öne çıkan özelliklerini incelemiş ve çıkan sonuçlara göre takımların nasıl konumlanmalarını belirlemeye çalışmış. Küçük hatalar görsem de oldukça başarılı bir tablo bence.

http://www.marketingturkiye.com/yeni/Yazarlar/Yazar_Detay.aspx?id=676

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Tablo Cahilce hazırlanmış.
Ön kabuller,yanlışlar,bilgsizlikten ötürü yapılmış tekrarlar sık sık göze çarpmakta..Arabalılar ile Arabacılar arasındaki farkı bilmeyen adamın hazırladığı tablodan ne hayır gelir..İşin tuhafı Bloglar bu tabloyu çok sevmiş..Önüne gelen yayınlamış.

Adsız dedi ki...

beşiktaş'ın kardeşi liverpoolmuş. yav kardeş kardeşe yapar mı liverpool'un beşiktaş'a ettiğini :)

bilog dedi ki...

İlk adsız,

Bu bilgileri sen biliyorsan bizimle paylaşır mısın? Hem ben hem burayı okuyanlar öğrensin.

İkinci adsız,

:D

Santiago dedi ki...

bence büyük hatalarla dolu bir tablo..

sinem dedi ki...

düzeltmeye kalkmıyorum, bir pazarlamasever ve bir futbolsever olarak çoğu yerde keyif aldım çünkü :)

ultrANIL07 dedi ki...

Galatasaray taraftarının başarıya odaklı olduğunu pek tabii kabul edebilirim, fakat tüm anketler en fazla taraftarın Galatasaray'da olduğunu gösterirken nedir yani bu bölümde Fenerbahçe'yi işaret etmek?

Bir de altyapıdan futbolcu yetiştirme mevzusu var ki hiç değinmiyorum bile.

Kim hazırlamış bu "konumlandırma"yı, bir ilkokul çocuğu mu?

bilog dedi ki...

Herkes çok yanlış yorumluyor. Ben de bir iki hata gördüm ama bu tablo insanların genel görüşüne göre yapılmış. Mesela şundan başlayalım. @ultrANIL07, "en çok taraftar" Fenerbahçe için USP(bir markanın yegane mesajıdır, akla gelen ilk özelliğidir) konusunda yazılmış. Son anketlerde en çok taraftar çıkması önemli değilki burada. Adamların en önemli özelliği, en önemli söylemleri bu. Tıpkı bizim UEFA Şampiyonu USP'miz gibi. Sokağa çık anket yap istersen aynen böyle çıkar %100 eminim. Beşiktaş'ın altyapıdan oyuncu temini konusu komedi evet. Hatta buna başka bir ortamda da tepki gösterdim. Ama eskilerden kalan öyle bir algı varmış galiba. Şu ana kesinlikle uymuyor doğru.

Bir de kimse söylememiş ama bence en büyük hata Ali Sami Yen için arena, Avni Aker için cehennem denmesi. Tablonun en büyük hatası o bence.

Bunu yapan adam çocuk değil pazarlama konusunda önemli bir insan. Bu yüzden pazarlamayla alakalı noktalarda çok yerinde noktalar belirlemiş. Ama futboldan ne kadar anlar derseniz işte onu bilemem :) Futbolla alakalı noktalarda biraz gariplik var.

 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.