Ana içeriğe atla

MANU Barçalandı!

Böyle bir başlık atmayı bana öğrettiği için yüce Türk spor medyama teşekkür ederim.

Bana göre maçı en güzel anlatan şuydu:

İlker Yasin: Peki Rıdvan, Xavi mi, Iniesta mı? Hangisini oyundan çıkarırsın?
Rıdvan Dilmen: Valla çok zor soru. Kesinlikle cevap veremem.

Budur. Herkes, ben dahil herkes Messi ile Ronaldo'yu konuşuyor (Burda Xavi ve Iniesta'nın hakkını verenleri de unutmayalım onlar hakkında yazan da var tabi). Ama bu iki hayvan takım arasındaki en büyük fark Xavi-Iniesta karşısındaki ....-.... idi. MANU'nun kadrosunda Barça'daki ikiliyi karşılayacak isimler yok. Tek başına Carrick var orada, iyi de oyuncu. Fakat Xavi-Iniesta'nın pas trafiği karşısında o da error verdi.

Maça aslında iyi başlamıştı MANU. MANU'nun Barça'yı devireceğini düşünen biri olarak şaşırmamıştım. Neden böyle düşündüm? Çünkü defans hattı daha iyi, kalecileri daha iyi. Daha derli toplu bir takım. Kurt bir Ferguson gerçeği var. Buna karşılık Barça'nın defansında çok önemli eksikler var, Valdes'in kafa bi' dünya. Guardiola çömez.

Bu saydıklarım doğrultusunda maç da tam düşündüğüm gibi gidiyordu, gole kadar. Gole kadar dediğime bakmayın, öyle 30-40 dakika falan değil. İlk 10 dakika. 10 dakika boyunca top MANU'daydı, Ronaldo kaleye şutlar çekti. 10. dakikada top Barça'ya geçti. Gol oldu. İlk şut denemeleri diyeceğim, daha çok abartmak istiyorum: Topu ayaklarına aldıkları ilk anda.

Gol oldu maçın seyri değişti. O dakikadan sonra top hep Barça'daydı. Ama öyle bildiğimiz hayvani Barça atakları yoktu maçta. Bunu da MANU savunmasının kalitesine bağlıyorum. Kaliteliler ama ikinci gole de engel olamadılar. Messi, o bücür Messi, bana göre Hakan Şükür'ü hatırlatan bir kafa golü attı. Top boyunu aşıyordu ve arkasına doğru düşüyordu. Yine de zıpladı ve topu çok çok güzel bir yere gönderdi. O boyla, o yükseklikten gelen topa o dengeyle nasıl kafa vurursun? Keşke kramponunu değil kafanı gösterseydin bu golden sonra.

Sonuç olarak ne oldu? Yılın en iyi takımı, avrupanın en iyi kupasını kazandı. Oynadıkları tüm şampiyonaları kazandılar, bütün kupaları aldılar. Böyle şeyleri yapan takımlar normalde sevilmez. Ama bu Barça'da şeytan tüyü mü var ne? Sevmeyen görmedim ulan!

Guardiola'da yaş: 38.
Profesyonel takım çalıştırdığı sene sayısı: 1
Kupa: 3 (3 di mi? kaçırmadım arada?)



İnsan Turgay Şeren'i anmadan edemiyor...

Yorumlar

Anıl dedi ki…
Gözlerim doldu lan.
bilog dedi ki…
İlk defa güzel bir yazı yazdım di mi? Benim de gözüm doldu lan :)
Anıl dedi ki…
Ahaha ne kompleksliymişsin lan. Onu demek istediğimi de nereden çıkardın? :) Ancak madem sen öyle dedin... :))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hasselbaink Samsun Dostlar Kıraathanesinde!

Nezih Türk spor basınımız öğretti bana böyle başlık atmayı :) Fotoğraftaki siyahi arkadaşımız, Atletico Madrid ile İspanya'da gol kralı olmuş, Chelsea'de oynamış, Hollanda milli takımında görev almış dünyanın en güzel isimli oyuncularından Jimmy Floyd Hasselbaink. Fotoğraftaki bıyıklı arkadaşımız, büyük ihtimalle tüm dünyadan tuttuğu siyahi oyuncuları Türk kulüplerine kakalayan, "hızlı bu zenci işte tazı gibi koşuyor" deyip kulüp başkanlarına gol makinesi diye çamaşır makinesi satan bir menajer. Fakat bu sefer makineyi doğru tutturmuş, ama bunun farkına ne o ne de Samsunspor varmış. Koskoca JFH, sen Samsun'a gel, böyle kahvelerde otur çay iç, sonra beğenilme git. Bu Samsunspor aynısını Sami Hyypia'ya da yaptı diyorlardı. Doğrudur. Şunu da herkes hatırlıyordur: JFH: Baba naber? Alpay Özalan: ... ??!

İddia Ediyorum Galatasaray - Atletico Madrid Maçına Bilet Kazanacak Taraftar Bulabilirim!

Merhaba sevgili okuyucu, GSBilyoner 'in yardımıyla Galatasaray - Atletico Madrid maçına bilet veriyorum. Düşün yani ben almıyorum, size veriyorum. Ühühü. Galatasaray taraftarının üye olarak takımına büyük katkı sağladığı GSBilyoner sistemine üye olurken herhangi bir ekstra ücret ödemediğinizi hatırlatalım. Sen üye oluyorsun sadece, takım gidip Keita'yı Baros'u alabiliyor. Böyle bir iş modeli :) Sorumuzu sormadan önce nasıl üye olunduğunu anlatalım! : Öncelikle şuraya giriyorsunuz ve üye oluyorsunuz. Üye olurken kişisel bilgilerinizde tuttuğunuz takımı GALATASARAY olarak belirliyorsunuz. Bu kadar. Aşağıdaki soruya cevap verirken, doğru cevapla birlikte GSBilyoner üye numaranızı da yorum olarak yazmanızı isteyeceğim. Soruya doğru cevabı veren 30. ve 50. kişi Agüero ve Forlan'ı stadda izleyecek. Eğer yorum sayısı 100'ü bulursa bence 3. bilet de 100. kişiye verilebilir :) O yüzden yorum yapmayı ihmal etmeyin, kazanma şansınızı tepmeyin! GELELİM OLDUKÇA KOLAY OLAN SO

Forma Arkası #23 - Vennegoor of Hesselink

  Sığmıyor. Kısaltsaydınız bari! Vennegoor of Hesselink nedir abicim.