15 Mart 2009

Galatasaray'la Aynı Kaderi Paylaşmak

Dün Beşiktaş - Gençlerbirliği maçının tamamını izleme şansım oldu. İzlerken şunu farkettim. Bu takımın kadrosu olmuş. Her şey birbirini tamamlıyor gibi. Sonra kendi takımım Galatasaray'ı(hala anlaşılmıyorsa diye söyleyeyim dedim) düşündüm, aklıma sakatlar geldi. Say say bitmedi. Sonra Beşiktaş'a döndüm. Bir düşündüm, aynı sakatlıkları Beşiktaş yaşasa? Yine bu puanları almaya devam edebilir miydi? Sonra bu düşünceyi bu sene şampiyonluğa oynayan diğer takımlara da uygulayayım dedim. Bir deneyelim bakalım.

Galatasaray'ın savunma hattı resmen bozguna uğramış durumda. Hak geçmesin diye şöyle kabul edeceğim, ilk 11'den bir stoper(Servet Çetin), yedeklerden bir stoper(Emre Güngör), ilk 11'den bir ön libero(Mehmet Topal) çok uzun bir süre takımda yer alamayacaklar. Diğer takımların bu pozisyonlarını düşünerek neler olabileceğini yorumlamak istiyorum. Sene başından beri sakatlıklar yüzünden kadroya giremeyen Uğur Uçar ve Tobias Linderoth'u eksikten saymadım bile.

BEŞİKTAŞ Öncelikle şunu söyleyeyim, kendi takımım dışındaki takımların kadroları hakkında bilgi eksikliğim var. O yüzden bu deneme yüzeysel kalabilir. Yardım lazım olduğunda müdahale edeceğinizi düşünüyorum. Şimdi, ön liberodan başlayalım. Devre arasında takıma katılan ve geldiğinden beri takıma en olumlu katkıyı yapan adam Fabian Ernst'i sakatlayalım. Yerine Uğur İnceman oynar sanırım. Bir diğer "sanırım" ilk 11'in değişmez stoperi olan İbrahim Toraman'ı sakatlayalım. Kaldı Gökhan Zan, Zapo, Sivok. Bunlardan hangisi yedek bilmiyorum ama son oynadığı maçı baz alarak Zapo'yu yedek sayalım. Zapo sakatlanmış olsun. Kaldı Gökhan Zan ve Sivok. Bu arada bu sakatlıkların yaklaşık 2 aylık süreler olduğunu da ekleyelim.

Fabian Ernst sakat
İbrahim Toraman sakat
Zapo sakat

Düşünelim Beşiktaş'a ne olur? Tek söyleyeceğim, şu üçlüden sadece Ernst eksik olsun, SIÇAR. Çünkü geldiğinden beri Beşiktaş'ın en önemli eksiğini kapattı. O pozisyonun değerini Beşiktaş'ın ilk yarı ve ikinci yarı performanslarına bakarak anlayabiliriz. Yani Ernst'ten önce, Ernst'ten sonra. Diğer eksiklikleri kapatan iki adama bakarsak, bence eksikliği kapatacak kapasitedeler. Peki ya maç içinde birinin sakatlanma veya kırmızı kart görme ihtimali? Herkeste Kewell yoktur sanırım.

FENERBAHÇE Bu hafta Fenerbahçe'nin lig maçını izleme şansım da oldu. Onlar da Kocaelispor maçında eksikti diyebiliriz. Kaleci Volkan Demirel ve Emre Belözoğlu cezalı, Deivid ise sakattı. Başka eksik var mı bilmiyorum. Gelelim konuya. Yine ön liberodan başlayalım. Ama bu benim için zor olacak çünkü gerçekten Fenerbahçe'nin as ön liberosu kim bilmiyorum. Son haftalarda büyük çıkış yakalayan Emre Belözoğlu'nu seçelim. 2 ay sakatlayalım. yerine geçecek adam Selçuk Şahin. Oldu sana Selçuk-Deniz ikilisi(Kocaeli maçı düzeni). Stoper pozisyonuna gelelim. As stoper Lugano'yu sakatlayalım. Yedekten de Yasin Çakmak'ı. Kaldı Edu, Önder Turacı ve Can Arat. Sanırım en makul ikili Edu ve Önder olur.

Emre Belözoğlu sakat
Lugano sakat
Yasin Çakmak sakat

Düşünelim Fenerbahçe'ye ne olur? Zaten çok puan kaybeden takımlardan biri Fenerbahçe. Son oynadığı maçta Kocaeli sahayı dar etti. Bunda Emre'nin ve Deivid'in olmamasının büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Emre'nin olmaması bir yaratıcılık eksikliği yaratacak bir kere takımda. Bu da takımı olumsuz etkileyecek. Stoper mevkiine gelirsek, Edu-Önder tek tek ele alındığında iyi oyuncular olmasına karşın Edu-Lugano uyumunu oluşturamazlar. Yedekte bir stopere(Can Arat) daha sahip olmak bir artı. Ama saha içine gelirsek, Edu ve Önder'i toplasan bir Lugano etmiyor. Adamın hırsını bırak bu sene attığı 6 gol(müydü?) de cabası.

TRABZONSPOR Zorlanacağım Trabzonspor'da. Bu takımın as ön liberosu Hüseyin Çimşir olmalı. Sakatlayalım. Yerine kim geçer? Vallahi bilmiyorum. Bilen biri söylesin. Stoperlere gelelim. Stoper ikilisi Song-Egemen. Song'u sakatlayalım. Yedekten de Ceyhun'u. Büyük ihtimal o pozisyona Tayfun Cora'yı kaydırırlar. Tayfun Cora'nın yerine ise, bilmiyorum. Biri yardım etsin :)

Song sakat
Hüseyin Çimşir sakat
Ceyhun sakat

Düşünelim Trabzonspor'a ne olur? Öncelikle bana göre sahadaki iki lider Song ve Hüseyin'i kaybetmek doldurulamayacak bir eksiklik. Yerlerine geçen adamlar yetenek olarak iyi olabilir, ama onların etkisine yaklaşamazlar bile. Bu da saha içinde lider eksikliğine yol açar. Zor anda takımı toparlayacak adamı bulmak zordur.

SİVASSPOR Stoper ikilisi Bilica-Murat Sözgelmez diyelim. Bilica'yı sakatlayalım. Ki kendisini çok beğenirim. Yedekten de, tam stoper mi bilmiyorum ama bir defans oyuncusu olan Diallo'yu sakatlayalım. Murat Sözgelmez'in yanında oynayacak adam bu ligi kaldırabilir mi? Ön liberolara gelelim. Sanırım adını en çok duyduğum adam Sylla. Sakatlayalım.

Bilica sakat
Diallo sakat
Sylla sakat

Düşünelim Sivasspor'a ne olur? Kafadan söyleyeyim, şu Bilica eksikliği Sivasspor'un sertliğini önemli ölçüde düşürür. Sylla eksikliği ise ortasahada büyük sorunlar yaratır. Sanırım Sivasspor'un bench sorunları var. Bu da takımda büyük tersliklere yol açar.


Durum böyleyken böyle. Çok yanlı bir yazı oldu diyebilirsiniz, ama takımımı tam kadro görmeyi özledim :(

Eşitlik istiyoruz!

Hiç yorum yok:

 
Bu blog BloggerV.com üyesidir.